מוקירים ומצדיעים

חדשות ואירועים

חזרה לרשימת חדשות

מוקירים ומצדיעים

אלפי בוגרים מכל קצוות הקשת התורנית הגיעו בסוף השבוע שעבר לערב הוקרה והצדעה לישיבת 'כרם ביבנה' בהיכל התרבות בתל אביב.

הערב מתקיים לרגל 63 שנים להקמת הישיבה וכהצדעה ל-31 המשפחות השכולות של בוגרי הישיבה ומשפחתו של הנעדר יהודה כ"ץ.

הערב הארוך והגדוש חלק כבוד לבוגרים ולרבני הישיבה לדורותיהם כשלאורך האירוע כולו נשזרו ביד אמן קטעים ממופע 'סגולה' בכיכובו של בוגר הישיבה, אוהד מושקוביץ והחברים: איציק דדיה, דניאל אהביאל, עוזיה צדוק, החזן הצבאי הראשי, סא"ל שי אברמסון ולהקת הרבנות הצבאית בניהולו המוזיקאלי של גרשון פריישטט והתזמורת הסימפונית. את האירוע כולו הפיק דוד פדידה, מצד הישיבה סייע הסמנכ"ל איתי שוהם וכמיטב המסורת שולבו בו קטעים מוזיקליים נבחרים של האמנים הכוללים דואטים מרגשים כולל ביצוע מרגש ומיוחד של מקהלת 'ילדי הכרם'. רגע השיא באירוע היה שיר חדש שהלחין אוהד בוגר הישיבה, 'שתעלנו בשמחה', המתאר את תחושותיו של תלמיד חו"ל המגיע ללמוד בארץ ומבטא את תשוקתו לארץ ישראל.

בחצי שנה האחרונה עברו מנכ"ל הישיבה שוקי גולן,  צוות הצילום והעיתונאי שאול מייזליש בין בתי המשפחות השכולות מקרב בוגרי הישיבה וצילמו אותם לסרטונים שהוקרנו במהלך הערב. "ישבנו עם המשפחות, שמענו את הסיפורים המרגשים ויצרנו חיבור משותף להנצחת הבוגרים הי"ד", מספר המנכ"ל, גולן. את הערב הנחה ביד אמן הרב אבי רט. ראש הישיבה הרב מרדכי גרינברג ספד לבוגרים הי"ד ושיבח את הבוגרים החיים שמשמשים שגרירים תורניים וערכיים של כרם ביבנה בכל קצוות העולם היהודי.

ע"ג מסך הוקרנו ברכותיהם של נשיא המדינה ושר הביטחון. הרבצ"ר רפי פרץ, סיפר לנוכחים כיצד היה חומק עם אופנוע מבסיס תל נוף אל היכל הישיבה כדי להיטען בעוד תורה, ואיך לפעמים היה מבצע גיחות מעל הישיבה לצהלת התלמידים.

כל ההכנסות מערב זה הוקדשו לקרן המלגות "חכמי לב" לע"נ 31 תלמידי ובוגרי הישיבה, חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה והנעדר תלמיד הישיבה יהודה כ"ץ. קודם לאירוע התקיים טקס בו הענקת אות יקיר הישיבה למנכ"ל המיתולוגי אלי קליין, ולמשגיח הרוחני הרב אברהם ריבלין.

ספר מיוחד לזכרם שנכתב ע"י רבני הישיבה הושק בערב זה וכן חולק בתרומת משה אינדיג ומשפחתו עותק של "מכתבים לטליה" המביא את סיפרו של בוגר הישיבה שנהרג, בדיאלוג מיוחד עם טליה.

(מאת: קוביס, פורסם באתר בשבע)

(תמונות: ישראל ברדוגו)