הכנסת ספר תורה לע"נ ד"ר מרדכי וייסקופף ז"ל

חדשות ואירועים

חזרה לרשימת חדשות

הכנסת ספר תורה לע"נ ד"ר מרדכי וייסקופף ז"ל

בשמחה רבה וחגיגית הוכנס מחדש ספר תורה להיכל הישיבה, ביום שלישי כ"ו אדר תשע"ח. ספר תורה זה תוקן לעילוי נשמת ד"ר מרדכי וייסקופף ז"ל ע"י משפחתו.

במעמד נשאו דברים ראש הישיבה, הרב גבריאל סרף שליט"א ונציג המשפחה - הרב משה שטיין שליט"א, ראש כולל מוסדות קרלין.

ד"ר וייסקופף ז"ל עבד כרופא של ישיבת כרם ביבנה במשך כ-30 שנה, היה רופאו האישי וידידו הקרוב של מרן ראש הישיבה הרב חיים גולדוויכט זצ"ל, שהביאו גם לגור בישיבה למספר שנים.

ד"ר מרדכי וייסקופף ז"ל שרד את אימת השואה בבודפשט, הוא הופרד מהוריו כשהיה ילד ונשלח לבדו בקרון בהמות דחוס בין 80 איש, ללא מים ומזון, למחנה הריכוז ברגן בלזן. בנס הוא ניצל, ולאחר שיחרורו שאיפתו היתה ללמד רפואה כדי לעזור לאלו הזקוקים לעזרה. הוא זכה להגשים את חלומו וסיים בהצלחה את לימודי הרפואה בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

ד"ר וייסקופף ז"ל היה אדם משכמו ומעלה, רופא מוכשר ודיאגנוזיסט בחסד שהציל חיים רבים, אדם עניו וצנוע, ישר וטוב לב שבנה משפחה לתפארת. יהי זיכרו ברוך.

ספר תורה זה הוכנס לישיבת כרם ביבנה ב-ה' מרחשון תשל"ה  (21.10.1974) הינו נדבת ר' משה ור' מרדכי וייסקופף ז"ל לעילוי נשמת אביהם ר' אברהם וייסקופף ז"ל, אימם בלומה וייסקופף ז"ל ואחותם זיסל בראון ז"ל שניספתה בשואה.

כתר התורה שעל הספר נדבת ד"ר מרדכי וייסקופף ז"ל ואישתו מלכה שתבדל לחיים ארוכים וטובים לעילוי נשמת בנם הבכור הילד דורון רפאל וייסקופף ז"ל.

(כתבה: בתו, ורדה)