כניסת בני ישראל לארץ - במקום ובזמן

חדשות ואירועים

חזרה לרשימת חדשות

כניסת בני ישראל לארץ - במקום ובזמן

בי' ניסן, בעצם היום בו נכנסו בני ישראל לארץ בהנהגת יהושע בן נון, יצאו משתתפי בית המדרש ללימודי תנ"ך וארץ ישראל בהדרכת ד"ר חגי בן ארצי אל מעברות הירדן להודות לקב"ה על הניסים והנפלאות שעשה לאבותינו במקום הזה ובזמן הזה.

התחנה הראשונה – תל בית שמש. כאן צפינו אל הרכס של צרעה  ואשתאול, המקום שבו התחיל שמשון השופט את פעילותו נגד הפלישתים. בסיור בתל ראינו את מחסני המזון הענקיים מתקופת המלוכה ואת בתי ארבעת המרחבים מתקופת השופטים. בהקשר זה עסקנו במסעו של ארון הברית מגת הפלישתית אל בית-שמש.

התחנה השנייה – קיבוץ אלמוג. כאן ביקרנו במוזיאון קטן המתעד את תולדות ההתיישבות היהודית באזור ים המלח עוד בתקופת המנדט הבריטי. כמו כן עסקנו בסיפור המגילות הגנוזות שהתגלו ליד הקיבוץ באתר קומראן, ומכילות את אוסף ספרי התנ"ך העתיק ביותר מתקופת הבית השני.

התחנה השלישית – מפעל האשלג הצפוני. ביקרנו באתר שבו הוקמו מפעלי ים המלח בתקופת במנדט הבריטי ע"י נובומייסקי ולנגוצקי, שני מהנדסים יהודים מרוסיה. צפינו אל עיר המלח, שבה ייצרו "מלח סדומית" בתקופת התנ"ך ובית שני, וכמובן, זכינו בברכתו של משה רבנו מראש הר נבו.

התחנה הרביעית – מעברות הירדן ביריחו (קסר-אל-יהוד). כאן השתתפנו בטקס לזכר הנס של מעבר בני-ישראל את הירדן, שהתרחש בי' בניסן.

 

(חגי בן ארצי)